söndag 27 mars 2011

(Utebliven) Vår och tandlossning

Jackson tappar tänderna, de faller ur truten på honom en efter en. Plick låter det på parketten och så kommer det en till, idag kom en huggtand. Fortsätter han så här måste vi nog ge honom mosad mat eller fixa ett par löständer åt honom. Jag kommer förmodligen ge honom munspray samtidigt som jag sätter in löständerna, för han luktar verkligen inte smultron i munnen just nu.
Jag har varit i kontakt med Carro och det verkar som Jackson ska på utställning i Skelelfteå den 16 april. Jag hoppas jag kan åka dit och se när han sopar mattan med restern av gänget. Bara han inte andas på domarn för då är risken att han inte får nåt pris.

För övrigt har rastlösheten varit svår idag, den kom med snön tror jag. Hundarna är nog ganska nöjda när jag är uttråkad för då går jag ut och går en hel del. Så vad ska jag säga de är då ordentligt rastade i alla fall. Det tråkiga är att jag måste ha de kopplade, annars drar de iväg på rävjakt igen. Jag har varit ute på nätet och läst om slagugglan och de kan tydligen vara ganska aggresiva, så även av den orsaken har jag koppel på dem. Men inget ont som inte har något gott med sig Jackson blir då koppeltränad. Jag har pratat en del med folk runt omkring och fått fram att det är ett häckande par som är här varje år och de bosätter sig i den här björken, som står precis intill husen där vi håller till.
Björken står precis bredvid vägen ner till Vindelälven där jag har mina dagliga promenader med hundarna. Så det känns som att vi kan få en konflikt jag och Mr Slagugglan.

Under min promenad idag fotade jag lite efter vägen och kände att jag längtade att snön skulle försvinna, inte att det skulle komma mer.

Här är nedfallet från fågelbordet som blivit under vintern. Jackson fick nåt anfall och man kunde tro att han var ett vildsvin ellet nåt, som han bökade runt bland fröresterna.

Vi hittade också en ny jordkällare som hundarna var mycket intresserade av.


En liten tallplanta som spirar intill husväggen vid det gamla torpet var all grön växtlighet jag hittade.


Sen min lilla husvagn som jag snart ska ta fram och vårstäda inför min lilla resa, även om det kanske inte känns så aktuellt just idag.

Tur jag har fått blommor av Roger så jag kan njuta lite av våren, även om de är inomhus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar