tisdag 29 mars 2011

Skellefteåresa och solen

Gårdagens bravader bestod mest av att gnugga arselet i bilen och vara på diverse möten. Det var banken, revisorn m.m. Dessutom så lyckades vi klämma in några besök i några affärer. Ja, du milde hur vissa dagar blir. Hundarna var mer än glada när vi kom tillbaka och de blev utsläppta ur bilen, ja, jag hade givetvis rastat dem mellan varven och besöken. Vi tog en lång promenad på kvällen, mycket uppfriskande för både människa och hund. Vi hittade en mörkläggningsgardin på Jysk till Teos rum, som visade sig vara för kort!!!! Så Linda och Jonas tar den nog in till sitt rum istället. Så då är problemet med Teos rum kvar, var det nödvändigt att det skulle var sjumilafönster just där, i hans pommin (som Teo kallar sitt rum). Han har verkligen ett eget språk den lille mannen. Han är så lik sin morbror Peter i det avseendet, Peter hade också ett eget språk när han var liten. Linda och Jimmy använde sig av rätt ord på sakerna.

Annars så är det mycket hockey i det här hushållet just nu, tack och lov så börjar det gå mot slutet av säsongen. Roger han sitter i soffan och skriker, hojtar och pratar för sig själv under matcherna. Hundarna ligger bredvid och verkar inte bry sig speciellt mycket i hans analyser av hockeyn.

Till helgen ska vi åka upp till fjällen, vilket jag ser fram emot. All ledighet är välkommet, kan man kanske säga. Jag håller på att försöka baka ett bröd som inte innehåller kolhydrater, vilket är mycket svårt om det ska smaka någonting. Den första omgången dömde herr Hedström ut totalt, ja, jag var inte heller överförtjust. Nu har jag hittat på ett eget recept, så vi får se hur det emotas av nådige herrn. Annars så kör jag fortfarande ganska mycket på pulver, så jag ser fram emot att ställa mig på en våg när jag väl hittar en. För nu får jag igen byxorna igen, hurra, hurra, hurra.........

Mitt humör har börjat ljusna igen, tillsammans med solen som lyser in genom fönstret. Tänk vad denna runda gula sak kan påverka humöret. Hela tillvaron lyser upp tillsammans med solen och ljuset, visst är det härligt.

Se bara så härligt den kan lysa från en klar himmel, det är så man blir bländad. Så här härligt kan det bara vara på våren.

Dagens vedermödor har innehållit en massa pappersarbete, alltid lika tråkigt. Men det är oerhört skönt när det är gjort. Det tråkiga är bara att det fylls på så himla fort igen. Så det blev.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar