tisdag 22 mars 2011

Pulverdieten fortsätter

Urk, godare har jag ätit helt klart. Men ska man bli fin får man lida pin, eller hur det nu var..... Det tråkiga är att jag ingen våg har så jag har ingen aning om hur mycket jag går ner, men jag märker väl på kläderna när det börjar ta.
I morse gick jag promenaden där Expressen, Afonbladet och Hänt i veckan var i går, men idag var det gårdagens nyheter så hundarna passerade området mycket fortare. Jag därmot fick fortfarande kryssa fram mellan all hundskit.
Nu tinar det så plaskar om det, för att inte tala om hur det rasar från taken. I natt vaknade jag av ett ordentligt ras från taket, jag lovar jag flög upp i sängen och tittade mig omkring ett tag var jag helt säker på att det var jordbävning. men när ingen annan verkade reagera insåg jag att det var något lite mindre dramatiskt som levde om. Efter det lade jag mig att sova igen....... Det är så härligt att snön försvinner, jag är lika förundrad varenda år över hur fort det går när väl våren bestämt sig för att tina bort snön. Det smäller bara till så är det sommar, det där med långa vårar är inget för Norrland utan här är det mer pang på rödbetan, klart. Funderar på om jag ska sälja min trike till våren, eller om jag kommer att använda den. Har lite lätt beslutsångest ska jag säga.
Här brummar Teo och morfar på den sommaren 2010, njaaaaa kanske ska jag behålla den ett tag till. Blev som sugen när jag såg den, det är en rolig leksak.





I dag har vi, det vill säga jag och Roger varit i Lycksele. Roger köpte sig en ny mobiltelefon och jag hittade några gardiner på Dollar Store, så man kan säga att vi fick våra behov tillfredsställda båda två, eller........ Annars har jag varit duktig och jobbat undan det mesta av de papperen som låg på hög på kontoret efter ledigheten. Jag har också ordnat med allas löner och betalat alla räkningar. Pust, stön, stånk inte mitt favvo område men ändå, det känns ganska bra när det är gjort.
På eftermiddagen kom Linda förbi med Teo, vilken favorit han är. Han har kommit in en trotsålder och säger mer nej än ja. Sen pratar ha för sju, han kanske inte uttalar orden riktigt som han ska och hittar gärna på egna ord som han ger en egen betydelse. Vad säg om pommin - hans rum eller min klara favorit mommokyckeln - motorcykel, vilket barn han har sina prioriteringar klara för sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar