torsdag 10 mars 2011

Hockey och tjejskoter

Sitter just nu och slötittar på hockey, man kan lugnt säga att det blivit för mycket av det goda med alla kanaler som sänder hockey. Tidigare tyckte jag det var roligt att se hockey, men inte varje kväll.... Så nu i slutspelstider sitter jag tillsammans med Roger och slöttittar på matchen. Det står visst 3-1 och det är andra perioden.
Vi har även denna dag varit ute och kört skoter och idag har det faktiskt varit riktigt bra väder också. Sen har jag fått mig en ny skotertjej som åker med mig. Hanna som tidigare åkte med mig har blivit stor och skaffat sig andra intressen, så som killar och sånt. Men nu har kusinen Julia kommit på att hon kan åka med mig så min tjejskoter fortsätter att vara just det, en tjejskoter. om man inte räknar hundarna förstås för de är hanar båda två. Fast jag och Hanna bestämde att de räknades inte när de var hundar.
Det går fortsatt lika bra med hundarna på skotern, enda problemet som ibland kan uppstå är när vi stannar för då ska Jackson direkt upp och iväg. Men han kommer veta vad stanna och ner är efter den här veckan för det är de två kommandon som han blir mest blir utsatt för just nu. Just nu ligger bägge hundarna som slagna hjältar bredvid mig i soffan och kommer förmodligen ha den positionen tills det blir dax för kvällspissningnen och sängen. De är helt slut på kvällarna, ja, det är jag också kan jag säga, har man varit ute en hel dag så är man inte så snärtig på kvällen direkt.
Ska bli spännande att se om det här inlägget kommer publiceras för modemet la av en stund. Man kan lugnt säga att det inte är vare sig den snabbaste eller stabilaste uppkoppling här i fjällen. Det är därför det inte blir några bilder just nu. Idag när vi var ute var vi 10 pers och i morgon lär vi bli ytterligare. Alltid lika roligt när vi blir så många som åker, trots dessa ändlösa diskussioner om var vi ska åka, så lyckas vi alltid enas och komma oss iväg. Fisket har under den här veckan varit minst sagt uselt, men än är det inte slut fiskat så kanske, kanske kan vi dra upp några fler fiskar till frysen.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar