lördag 12 mars 2011

Naturkatastrof och slutet på ledigheten

Vi sköljs nu över av nyheterna om jordbävningen och tsunamin i Japan, det är knappt man kan tro att det är sant när man ser bilderna på TV. Det är så fruktansvärt att se den förödelse som blir av denna naturkatastrof´, bilar och hus far omkring i vattenmassorna som om de är leksaker. Och tänk alla människoöden som blir av detta. Dessutom så tror de att det finns risk för en härdsmälta i ett av kärnkraftverken och evakuerar människor för det också. Vilka konsekvenser det blir av en naturkatastrof.

För oss börjar ledigheten lida mot sitt slut, i morgon blir det att återvända till verkligheten och arbetet. Ser redan fram emot nästa ledighet. Men nu kommer det bli att jobba ikapp sig igen och dessutom så måste jag ta itu med mina studier, för jag har verkligen varit ledig från allt den här gången. Det är framförallt Djurs medverkan i vård och socialt arbete, som fått stå tillbaka, så där har jag en del att ta igen. Etnologin har jag lämnat in min B-uppsats innan ledigheten och väntar på bedömningen av uppsatsen. Jag har också börjat fundera på min C-uppsats och har funderingar på att kanske göra förarbetet med intervjuer och sånt i sommar så jag det inte blir så mycket till hösten eftersom jag tänker både plugga Etnologi och fortsättningen på Djurs medverkan. Men vi får se hur det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar