tisdag 1 mars 2011

Ser fram emot ledigheten

Vilken dag det har varit, helt underbar och avslutning i kväll blev inte fel heller. Jag har precis kommit in efter att ha beundrat ett helt fantastiskt norrsken. Försökte fånga det på bild men har för dålig kamera så det gick inte. Synd.
Imorgon ska vi ha ett möte med en från Umeå universitet och sedan packar vi in oss i bilen och åker till fjällen. Jag ser verkligen fram emot detta.
Bland det första jag ska göra är att elda i bastun och ta ett rejält bastubad. Hoppas det blir bra väder så vi kan vara ute med skotrarna länge på dagarna. Jackson ska åka skoter för förta gången i sitt liv. Casper är en tränad skoteråkare, han har åkt i många år. Jackson kommer att få dela bag med Casper. Det blir nog inga problem, Casper är van att dela bagen med andra hundar och brukar ha en lugnande effekt på dem, så det kommer han nog ha på Jackson också. Oj, vad jag längtar........
Hoppas bara att vi får hyfsat väder.
Här är Casper i sin bag som Jackson kommer att få dela med honom. Casper älskar verkligen att åka skoter, på morgonen när vi gör i ordning oss blir han så ivrig över att komma iväg så han skakar. Sen viker han inte en tum från mig eftersom han absolut inte vill att jag ska glömma honom. Ska bli spännande att se om Jackson kommer att gilla det lika mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar