onsdag 22 juni 2011

Jackson, ogräs och idioter

Carro anmälde världens bästa Jackson till utställningen i Piteå i slutet av månaden. Vi får se hur det går, sist fanns det mer att önska när det gällde bedömningen. Det ska bli spännande att se hur våran skönhet står sig i konkurensen den här gången.


För mig kommer han alltid att vara snyggast.


Jag har hållit på med ogräskampen idag och har snart gjort färdigt rundeln som jag på började igår.

 
Det var en del slit med att få till den men till sist blev den klar. Nu är det bara runt om som behöver fixas, sen är den klar.




Sen har jag har varit i kontakt med sjukvården och tala om att vara en koloss på lerfötter. Inte går det fort i systemet precis. Det ska gudarna veta att man ska vara frisk för att vara sjuk. Nu är jag väl inte direkt känd för blyg, tyst och försynt så jag har nu jagat dem och berättar för dem hur jag vill och anser att det ska var. Så får vi se om de fattar vad jag säger, annars så får jag väl berätta det igen.

Ibland funderar jag på den mänskliga naturen och hur det kommer sig att en del människor ständigt ljuger? Det känns som jag är inne i ett stim av dem just nu, kan det vara så att de rör sig i stim? Om det nu inte är så att de är stimdjur, är det då så att lögnen ligger i deras natur, kan det vara en genetisk åkomma eller kanske det beror på intellektet eller kanske brist på erfarenhet? Jag tänker att man kan inte skylla allt på hål i pottan och trasiga leksaker, utan som mänskliga varelser på denna jord har vi ett eget ansvar över våra handlingar. Fast någon i stimmet fattar uppenbart bara inte vad man säger utan tänker att det finns någon teoretisk eller akademisk förklaring hela tiden.

Men just nu har jag en egen teori om människor; En idiot är en idiot och en idiot är enligt Wikepedia Idiot (grekiska idiotes, av idios, 'egen'), ursprungligen en enskild man eller kvinna i motsats till en offentlig, sedermera någon ur hopen, en okunnig, obildad person. Även föråldrat uttryck för en person som är oförmögen att begripa eller lära något (grav eller måttlig utvecklingsstörning; även: fåne, sinnesslö, förståndssvag, ärkedum, kretin). Japp, så var det klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar