tisdag 21 juni 2011

Regnbilder och ogräsrabatt

Jag hittade kabeln till kameran i morse, hade tydligen packat ner den i alla fall. Så här kommer några av gårdagens regnbilder.


Min misshandlade Rodedenron som jag behandlat mycket styvmoderligt i vinter. Men som ändå belönar mig med att blomma.


Jag hittade en humla som använder en ros som regnskydd och matdepå.

Idag har jag varit nere hos morsan hon ska sälja sin moped. Hon kan inte köra den eftersom hennes syn har förändrats så mycket det senaste. Den har gått 5-6 mil och är inköpt 2010, hon gav 24000 och ska sälja den för 15000.



Sen har jag startat kampen mot ogräset i mina rabatter, vi får se vem som vinner. I dagsläget har ogräset ett klart övertag kan man säga. Jag har börjat med rundeln mitt på gräsmattan, där har ogräset tagit över helt.


Inte så många blommor som syns i den här rabatten inte.


Efter några timmars arbete ser det i alla fall lite bättre ut. Fortsättning följer i morgon, regnet omöjliggjorde fortsatt arbete, tack och lov.

Jag har också fått ett mail om min uppsats och några grammatiska saker att korrigera. Så det har jag gjort och lämnat in den igen (för sista gången hoppas jag). Nu vill jag ha ett betyg på den...........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar