lördag 18 juni 2011

Mårdseleforsen

Var i ett ärende vid Mårdseleforsen i morse och då passade jag på att gå över hängbron som finns vid forsen och ta några kort.


Killade friskt i benen när jag gick över hängbron ska jag säga. Det hänger en livboj vid sidan av bron, vad nu den skulle kunna göra för nytta om man faller i !!!!? ????


Det forsar bra under bron.


Nästan över på andra sidan och jag har överlevt, detta trots att hängbron gungade betänkligt när jag gick på den.


Känns lite tryggare att fota från torra land måste jag säga.


Det är oerhört mäktigt och vackert med forsande vatten.

När jag skulle åka därifrån kände jag att det fanns ett visst behov av att uppsöka ett dass. Det var väl allt forsande porlande vatten som lockade fram lusten. Så sagt och gjort uppe vid parkeringen fanns ett dass som jag använde mig av och där inne fanns det dasspapper som tur var. Men inte vilket dasspapper som helst utan ett papper med skrift på. På en av bitarna stod detta att läsa.


Kärleken går inte att tygla inte ens om man verkligen vill. Omfamna den och låt den uppfylla dig.

Det kändes nästan ohult att torka sig i arselet med denna text, så jag sparade den. Jag valde att torka mig i röven med norska och danska texter i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar