söndag 26 juni 2011

Midsommar med förhinder.

Så klart blev till att jobba på midsommarafton. Vi tillryggalade ca 100 mil i bil, men dagen startade med att försöka placera ut hundarna. Det slutade med att Carro tog Jackson och Bamse och Casper fick vara hemma. Carro skulle vara barn och hundvakt i Bastuträsk åt sina brorsbarn, så hon hade fullt sjå 13 hundar och två ungar, phu. Vi hämtade Jackson dagen efter så hon blev av med en i alla fall.

Så vår midsommar tillbringade vi med att gnugga röven i bilstolen, hmmm, arselet var något bortdomnat när färden var över. Vi landade sent om sider, efter att ha hämtat hundarna hemma, i sommarstugan. Där vi lagade till sill och potatis och avslutade med jordgubbar och grädde. Kanske blev det inte som vi tänkt, men sill och färskpotatis fick i alla fall i oss och kanske satt vi inte utomhus i år när vi åt, men jordgubbar och grädde blev det i alla fall. Så även om midsommar inte kanske blev som planerat så hade vi i alla fall midsommarkänslan i det vi gjorde, där sent på kvällen.

Dagen efter var vi lagomt lama och det kändes som att det var nu vår ledighet startade, så skönt. Jackson hämtades och ordningen var återställd igen. Carro hade friserat honom och jag tycker alltid att han är lika ful varje gång hon gör det. När jag påpekar detta tittar hon lite på mig, jag tror inte vi riktigt har samma uppfattning där. Det blev stora glädjecener när hundarna återförenades, Casper har sökt efter Jackson ända sedan han åkte till Carro, så han och Jackson var mer än nöjda att träffas igen.

I kväll ska jag basta och sanera min kropp, det ska bli riktigt skönt. Men först ska jag bada och tvätta håret i sjön, till grannarnas stora glädje, jag tror att de tycker att jag är lite klok. Kanske har de rätt också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar