onsdag 8 juni 2011

Värmen slår till.......

Nu är det hett för både folk och fä. Jag har tagit in hundarna under dagen när det är som varmast, vill ju inte att de ska få värmslag. Så de svalkar sig inomhus framför en ac, gött för en hund.

I brist på bröd får man ta limpa, finns det ingen ac så kan en fläkt duga =))

Sen måste vi tänka på alla hundar som sitter i en bil en dag som denna. Vid 20-25 graders i solen blir det runt 50-85 grader i bilen!!!!!!!!!! Tänk på att hundens inälvor KOKAR inifrån eftersom de in kan svettas som vi. Man FÅR krossa rutan vid akuta fall!!!!! Sms;a till 71456 och få ägarens uppgifter om detta inträffar. Det är samma sak varje år att hundar dör i bilar..........

Vi har verkligen insett att vi har vårt jobb i byn som Gud glömde eller nåt sånt. För försvinner strömmen så gör den det först och längst här och försvinner nätet så är det här det gör det och försvinner täckningen på mobilen så är det självklart här det gör det. Jag har aldrig varit på ett ställe som har så många och framförallt långa strömavbrott och där täckningen bara tar bussen utan anledning. Men strömavbrotten är nästan värst.


Inte lätt att jobba utan ström inte. Fast det är då i alla fall varmt ute nu så det kunde ju ha varit värre.

På eftermiddagen idag har jag varit en snabb sväng förbi dagis och sagt Hej till Teo. Det var grillfest för barn och föräldrar där, så jag sa Hej till Linda och Jonas också. Efter det åkte jag på valpkurs med Jackson. Det gick ganska bra, men det var för varmt, så både människor och hundar var helt slut. Det är bra social träning för Jackson och ett bra sätt för mig att knyta nya kontakter på ett ställe där jag inte känner så många. Hundarna är ett bra sätt att komma i kontakt med människor.
Jag hittade den här bilden från den lilla resan med den lilla husvagnen och var nu bara tvungen att ta med den. Puss på er allihop.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar