söndag 5 juni 2011

Slottskogen och omtänksamma grannar

Den här dagen startade med att vi vaknade och åt en Dagobertsfrukost med en massa gosaker. Sen packade Jimmy och Therese ihop sig och jag körde dem till bussen som gick vid 11 tiden till Oslo. Det kändes lite sorgligt att lämna dem. Sen bar det iväg till Peter och Carro, på väg dit köpte jag med frukost till dem. Men frukosten blev till en picknick i Slottskogen med hundarna, skit mysigt. Vi var där i flera timmar och gick runt, tittade på alla djuren, åt glass och hamburgare. En mycket trevlig dag och vilken underbar social träning för Jackson, det var hur många hundar som helst där, barn som åkte skateboard, barn som lekte med ballonger och bollar, tjo och tjim och liv och rörelse överallt. Och han skötte sig utmärkt, gick som han skulle i kopplet, skällde inte och ignorerade nästan alla andra hundar. Efter Slottskogen åkte vi till Askimscamping och kopplade vagnen och begav oss mot Peter och Carros bostad. Så blev att säga hej då för andra gången denna dag och det var inte mindre sorgligt denna gång. Så det blev.

Men nu var jag på väg hemåt i alla fall, så jag tog upp telefon och såg att jag fått ett sms av Daniel(grannen) Hej när åker du hemåt? och jag svarade Nu. Då skrev han Oki. Håll dig längst vägen =) Blåser som tusan här, tippar träd och flyger studsmattor. Oj då, och jag som tänkt köra inlandet. Jag ångrade mig direkt och la om rutten till de stora vägarna längst kusten. Kändes säkrare. Sen började jag köra, när jag kommit en bit på väg så ringde jag Roger eftersom det hade börjat blåsa utav bare den, vilken tur att jag inte tog inlandet som jag tänkt från början. Men han kollade upp läget och sa att det inte skulle vara någon fara förrän i Söderhamn, för mycket riktigt så var det värsta skitvädret i inlandet. Fast blåste gjorde det i alla fall. Men det var inte så mycket att göra åt så jag fortsatte min lilla resa med min lilla husvagn. Jag tänkte att jag kör ifrån blåsten, vilket jag gjorde. Men utanför Gävle kom jag ikapp nästa skitvädret så där har jag nu parkerat vagnen på en parkering och tänker få mig lite sömn. Sen kan man alltid hoppas på att det elaka vädret har försvunnit tills i morgon.

Så nu ligger jag i min lilla husvagn på väg hem från min lilla resa och myser med mina hundar som är helt utslagna bredvid mig. Det har hänt mycket idag för både hundar och människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar