tisdag 7 juni 2011

Männiksor är konstiga

I dag har varit en dag med hög värme och massor av möten. Och ibland måste jag säga att jag kan förundras över den mänskliga naturen. Hur kan man säga en sak och sekunden efteråt göra tvärt om, utan att ens tänka tanken att det kanske är fel. Sen finns det de som lovar runt och håller tunt. Visst gör människor det onödigt krångligt för sig, en del är det inte ens värt att pratat med.


Men skit i det, jag gör det jag ska och sen får resten stå för det de gör.....även om konsekvenserna av deras handlande ibland drabbar andra. Så det blev.

Idag har det varit sjukt varmt kan jag säga och resan till Umeå i ostkupan hade mer att önska. Så som kall luft till exempel. Phu, vad varmt det var i bilen, AC vet jag ju inte om det fyller så stor funktion i en bil som ser ut som ett växthus. Jag lovar att ingen ville lukta mig under armarna efter den resan. Tur att det finns vatten.
Både för bruk på utsidan och insidan. Jag tror jag har druckit upp en hel sjö idag. Hundarna har mest legat i ett hörn och flämtat, ingen större lust till lek där inte. Och tur är väl det, jag är inte så snärtig själv i den här värmen precis.
Nu på kvällspromenaden fick jag dra Bamse bakom mig i kopplet och då är det varmt. Jag tror aldrig att det har hänt att han har hamnat på efterkälken tidigare. Men det är klart värmen och åldern måste ju få ta ut sin rätt på honom.

Casper verkar som han har tagit till sig det som Jackson var på kurs om. Eller så är det jag som ändrat mig, hmmmmm, kan det va så j*vligt?

Jackson har blivit som ny efter Hundakademins drillning. Jag tror att både jag och Jackson fick som en nytändning. Casper hänger bara med och får en släng av sleven han med, men han verkar gilla det.
Värmen verkar som den ska häng i ett tag så man hinner vänja till sig. Jag har varit ute och vattnat våra plantor här och jag lovar att de skrek av törst. De såg ytterst tacksamma ut när jag tillförde dem lite vätska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar