onsdag 29 juni 2011

Värmen har slagit till

Så var det dags för värmen att slå till igen, det varmt som i hela h*vetet. Det blir som inte måttligt varmt när det kommer, den officiella siffran för värmen är visst 30.7 grader. Så just nu kan jag säga att jag har paus i ogräsrensningen. Vi ligger mest och pustar just nu både hundar och människor. Vi har varit i stan en sväng och det kan man säga var varmt. Men i alla fall, nu är bordet komplett och snyggt blev det.

I övrigt så känner jag mig lite allmänt matt i lacken av allt som händer just nu. Men det är väl bara att spotta upp sig och gilla läget antar jag. Tur att jag har mina hundar de är i alla fall ärliga, trofasta, de blir glada när jag kommer, de dyrkar marken jag går på och de tycker bara om mig, i alla fall så länge jag håller i godispåsen. Så här kommer några kloka ord om hunden.


Om du vill investera i vänskap – köp en hund
 
Rätt tränad så kan människan bli hundens bästa vän
De flesta hundägare lyckas så småningom lära sig lyda sin hund
Om hundar kunde tala, vore det inte alls lika roligt att vara hundägare


En kall nos.

Ett par fuktiga ögon.

En varm blick.

En tass som lyfts och ett huvud läggs på sned.

Öron som försöker uppfatta och förstå…

Din hund.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar