torsdag 9 juni 2011

Värmen

ClearFör närvarande
  21 °C
 Klart

Luftfuktighet:
35%                                                                                    
Vind: 6 km/h from the NE                                                           

Daggpunkt:

5 °C

Lufttryck:

1013 hPa

UV:

-1

Så nu kan man säga att det är ganska skönt ute. Och vad ska man säga om vädret då, ja, visst går det till överdrift nu. Idag har det varit närmare 30 grader ute. Det har räckt att man tänkt att man ska röra på sig så har svetten brutit fram.
Att sedan dessutom ha möten och försöka vara trevlig är inte det enklaste. När sedan det strular till sig och man ska föröka vara pedagogisk i hettan, ja, då kokar det i huvudet kan jag säga.

Men vad gör det när världens bästa Teo kommer på besök. Han är så himla rolig just nu och pratar hur mycket som helst. Han var här en stund åt flera glassar tog med sig en badbassäng härifrån och åkte hem igen. Han behövde säkert blötläggas i värmen.

Själv så tog jag med mig hundarna och gick ner till älven för lite svalka.


Hundarna hittade många nya lukter och var även ner till vattnet och svalkade fötterna. Det gjorde även jag ska jag säga, mycket skönt. Hade jag haft andra kläder hade jag nog hoppat i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar