fredag 11 januari 2013

Krönika och en hel Jack Russell

I går släpptes Linda krönika på tidningen Arbetaren Vi är resande inte romer. Själv tillbringade jag större delen av dagen i telefonen, jag har hittat ett nytt projekt att engagera mig i. Skitkul, vi får se hur det faller ut, jag återkommer om detta. Hundarna fick sig en lååång promenad eller Casper åkte på sparken större delen av promenerandet. Veterinären hörde av sig och sa att alla prover såg okej ut och satte in smärtstillande åt hans ryggont. För ont har han, han blev mycket nöjd när jag stannade sparken och han fick hoppa upp, hade dessutom lagt ut en fäll så han inte skulle behöva bli kall om tassarna, lillgubben. Jackson fick sig en ordentlig genomkörare och var lugn och fin större delen av kvällen.

Jag var förbi hos Carro och pratade med henne om Jackson, så numer är jag ensamägare av honom. Han duger i alla fall inte i gryt och ju inte det vackraste man kan se i Jack Russell- väg, så hon har ingen som helst nytta av honom. Det blir en kastrering så han kan börja uppföra sig ordentligt mot andra hanar som första åtgärd på djuret.

När jag skulle ha delad vårdnad på Jackson måste jag säga att jag var lite skeptisk, även om Carro förmodligen är den enda jag skulle kunna tänka mig att ha det med, men det har gått otroligt bra. Har aldrig varit något snack om någonting, för inte nog med att hon är världens bästa granne hon är världens bästa samägare också, jag ångrar inte en sekund att jag gick med på att samäga Jackson med henne. Tack Carro du är en pärla.


Lev och må 
Britt-Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar