onsdag 16 januari 2013

Lapp-Stockholm

Idag har jag varit i Lapp-Stockholm, Lycksele, jag stannade till hos en släkting på vägen dit och tog en kopp kaffe, mycket trevligt. Sen handlade jag nya skoterkläder, jag gillar reor, så det blev inte så dyrt. Efter det blev det Dollar Store och där handlade jag en massa rappel, som vanligt.

När vi kom tillbaka ringde telefon i ett och ett av samtalen handlade om en resa till Stockholm, så förmodligen kommer jag åka dit i slutet av nästa vecka eller början på veckan där efter. Jag kommer få träffa en hel hög trevliga människor live, flera av dem har jag bara haft telefon och mailkontakt med. Det värsta är att jag kommer åka tåg fram och tillbaka, men skit samma, vad gör man inte för ett gott ändamål.

Jag hade egentligen tänkt att kastrera Jackson nästa vecka men får nog skjuta upp det en vecka till så jag är hemma när jag gör det. Men det börjar vara ett akut behov av det nu. Man kan lugnt säga att en Jack Russell är en mycket hund i en liten förpackning. På jobbet har vi en stooor rottis schäfer blandning, en hane, som Jackson mest hänger i strupen om de råkar hamna på utsidan tillsamman. Inne går det bra eftersom inne vet han att det inte är lönt, för inne är det jag som bestämmer.

Lev och må
Britt-Inger


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar