fredag 25 januari 2013

Skoteråkning

Två dagar i rad har vi nu varit ute med skotrarna, det är verkligen en underbar känsla. Vi har fiskat men inte fått nåt napp eller jo, Roger hade ett jättehugg idag men fick inte upp den den, han svor inte lite när den släppte. Vi tar den nästa gång istället. På kvällarna har jag haft fullt upp med mail och skype möten.   Tekniken är fantastisk. Vi åker nog en sväng i morgon igen och får hoppas på bättre fiskelycka då.

Hundarna ligger totalt utslagna bredvid mig i soffan, det tar på krafterna att vara skoterhundar. Den nya konten fungerar bra, tack och lov, så de sitter som kungar där bak invirade i fällen och har det ganska gott.

Jag har mat i ugnen, rostar potatis, morötter och lök, så gott, till det ska Roger få köttbullar och jag äter nån röra till. Oj, så hungrig jag är. Kollat på konståkning och njuter av den vackra dansen.


Casper spanar över nejden där han sittter i konten 


Jackson snötvättar sig, far som en galen furie och gnuggar sig i snön. 

Lev och må
Britt-Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar