torsdag 17 januari 2013

Skitmorgon

Vaknade i morse av att jag frös. Det var ca 16 grader inne och -26 ute. Dessutom så har vi stopp i avloppet och sist men inte minst så var det slut mjölk till kaffet. Med andra ord en riktig skitmorgon. Jag har nu skrivit klart lite vanligt pappersarbete, jag har skrivit ut min bok och ska korrekturläsa den, inte särskilt kul, men behövligt. Det är några avloppsgubbar här och fräser ånga i avloppet för att få upp det och mjölken är på väg, så det finns ett ljus i mörkret.

Sent om sider så har jag också fått iväg det sista paketet med julklappar till Jimmy och Therese, Peters kom iväg förra veckan. Jag kanske är lite sent ute med julklapparna men det är sånt som händer ibland, jag tänkte på dem på julafton i alla fall och de på mig, man får vara tacksam för det lilla ibland. Ja vi pratade så klart med varandra i telefon också. Det känns inte som att det är så viktigt med julklappar längre. Teo fick sina i tid och det var det viktigaste.

Nu är det fika för nu har mjölken kommit, hmmmmm så gott en go kopp kaffe med mjölk i.

Lev och må
Britt-Inger


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar