tisdag 27 september 2011

Ben and Jerrys

Idag kan jag lugnt säga att det blev en långpromenad. En av killarna skulle gå 6 km för att få ett moment godkänt i gympan. Så jag sa genast så bra, jag går med. Sagt och gjort 13.30 tog jag Casper i koppel och sedan gick vi. Vi gick och vi gick och vi gick, Roger skulle hämta oss och jag hade beräknat tiden det skulle ta för att gå de 6km. När jag beräknat att vi tillryggalagt de 6 km så ringde jag Roger som bara skulle sätt på ett hänglås och komma. Vi fortsatte att gå till vi kom till Kärleksudden där stannade vi och pausade. Eftersom jag undrade var Roger tagit vägen så ringde jag och ringde och ringde och det var bara upptaget. Till sist så bestämde vi oss och fortsatte att gå och till sist så kom Roger. Han hade fastnat i telefon med ett viktigt samtal, så det var därför han inte kom.



Vi åkte vidare till staden, hämtade upp en kille till som fått vänta en bra stund på oss. Sen begav vi oss till storstaden. Där gick vi på ÖB och handlade lite grann, sen bar det av tillbaka. Vi hade redan innan bestämt att vi var värda glass efter promenaden så vi stannade i staden och handlade Ben and Jerrys

Som vi skulle frossa på efter middagen. När vi passerade stället där Roger plockat upp oss nollade vi trippmätaren och döm om min förvåning när vi insåg att vi nästan gått en mil. Så man kan säga att Casper har fått sig en långpromenad idag och vi åt mycket god glass.

Lev och må

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar