torsdag 22 september 2011

Bloggkommentarer

Jag fick frågan igår om jag brukade få personliga påhopp och oförskämdheter bland mina kommentarer????????

Personen som frågade bloggar om sin vardag, lite arbete, lite barn och lite egna åsikter. Inget ovanligt eller kontroversiellt alls utan en ganska ordinär vardag. Bloggen hade inte funnits så länge då det kom kommentarer som gick till personangrepp och ansåg att bloggaren skulle polisanmälas????? Eftersom jag har följt bloggen hela tiden den funnits så kan jag intyga om att det fanns inget i den som kunde föranleda detta angrepp. Bloggaren tog så illa upp att bloggandet slutade, men funderade på att starta upp igen efter ett års uppehåll men denna gång utan öppna kommentarer.

En blogg är frivilligt att läsa vad jag vet. Ingen läser en blogg under pistolhot eller under någon annan form av hot heller för den delen. Om man inte gillar det man läser är det bara att klicka ner den. För mig är det helt ofattbart att man går till personangrepp eller hotar människor som bloggar. Fast jag tänker att det förmodligen säger mer om den som kommenterar än om bloggaren. Så min uppmaning till alla som skriver kommentarer som går till personangrepp är skaffa er ett liv.


Personligen så gör jag som Bamse, jag pissar på alla som inte vet hur man ska uppföra sig när de skriver kommentarer.


Annars så kan jag bara säga äntligen är det klart......... Jag har tillbringar morgonen med att göra klart det sista på ett ramavtal och har nu fått iväg det. Skam den som ger sig, ibland kan jag tycka att vissa saker görs mer komplicerade än vad de behöver vara. Sen återstår det bara att se om vi får det eller inte.

Jag har också mailat Salka eftersom jag inte kan hitta min debattartikel på nätet?????!!!!!! Det kan ju vara så att jag är usel på att söka eller så har det blivit en miss i publiceringen. Så jag går fortfarande i spänd förväntan hur den ser ut och vilken rubrik Salka har satt på den. 


Lev och må

1 kommentar:

  1. Peppar peppar har jag klarat mig från elaka kommentarer. Man undrar ju vad dessa tänker när de skriver, precis som du säger gillar man inte bloggen läs den inte då!

    Läste artikeln du skrivit, den var bra.

    SvaraRadera