söndag 11 september 2011

Städa ett återkommande fenomen

Städa, städa varje fredag det tycker jag är också varje jul......... eller visst är det varje söndag det tycker jag är pest också när vi haft gäst........ Tråkigt som f*n, tur att det luktar gott när det är klart annars vet jag inte hur jag hade motiverat mig till detta återkommande elände. Lukten av såpa får mig att tänka på min mormor och hennes hus, där luktade det alltid såpa och hemtrevligt. Undrar just vad mina barnbarn kommer förknippa mig med för lukt, Ajax äpple eller något annat nytt skurmedel. Jag byter ofta medel, så jag kommer nog inte förknippas med en särskild lukt. Det är nog lite gammelmodigt med såpa och lukter, fast man vet aldrig vad som fastnar i ett barns huvud.

Lev och må

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar