torsdag 15 september 2011

Mord och SJ

Vi (Roger och jag) kommer kanske bli inblandade i att lösa en mordgåta i Vindeln på Hotell Forsen. Orsaken till detta är att i februari så var vi på något som hette En råtta på menyn (läs tidigare inlägg) och i oktober verkar det som att det kommer en ny variant av denna mordgåta. Så om gud är god och alla praktiska detaljer löser sig så kanske vi blir detektiver i år igen. Förra året var vi kanske inte de skarpaste på själva lösandet, men vi hade sagolikt trevligt med våra bordskamrater och hade en något egen vinkling på själva mördandet och orsakerna som låg bakom.
Jag sitter just nu i telefonkö hos SJ och jag kan lugnt säga att jag blir ganska matt i lacken. Först får jag vänta i kö, när jag väl kommer fram blir jag bortkopplad och så ringer jag upp igen får köa en gång till, får kontakt blir omkopplad, köa igen, hoppas jag får svar på min fråga den här gången. SJ har planerat banarbete och det verkar vara mycket svårt att få reda på om de satt in ersättningsbussar, ingen verkar veta något om detta. Logisk sett så bör de ha gjort det men med SJ är inget logiskt.

Annars så hade jag den sista mailkontakten med Salka på tidningen Arbetet i går kväll och på onsdag kommer mitt debattinlägg att komma i tidningen.

 Lev och må

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar