onsdag 21 september 2011

Debattartikel på gång

Jag vaknade i morse och gick ut på nätet för att se på Arbetaren Zenit och se om min debattartikel kommit in, men nej, inte det. Då kom jag på att jag har ingen aning om vilken tid den ska komma.

Starten till att debattartikeln blev till var att jag skrev en B- uppsats om barn till missbrukare som Linda läste.

Kaka söker maka

eller

det suger

En studie om barn i familjer med missbruk

Hon pratade i sin tur med Salka på tidningen Arbetaren och hon blev intresserad. Jag skickade in ett utkast och hon tyckte det var ett intressant ämne och ville ta in det. Jag satte mig sen och skrev hela debattartikeln och skickade in den tillsammans med en bild på mig själv (det måste man den kommer finnas med i papperstidningen).Salka läste texten och krympte den lite och sen skulle den tryckas. Och idag har den kommit ut i tidningen. eftersom den forfarande inte syns på nätet så får jag nog återkomma om debattartikeln vid ett senare tillfälle.

I övrigt så har vi tagit oss från fjällen och är numer på hemmaplan. Vi har dessutom nyss avslutat en mycket god middag i glada vänners lag. Jag väntar fortfarande spänt på att min debattartikel ska bli synlig i nättidningen. Arbetaren Zenit

Lev och må

1 kommentar:

  1. Sv. Ja jag hoppas behandlingen hjälper, så jag slipper uppsöka veterinären med henne. Ja jag tycker munkorgen fungerar bättre på henne än tratten, hon slår bara i över allt.

    Va spännande, var in och titta men såg inget.

    SvaraRadera