fredag 16 september 2011

Långpromenad som blev kort

Planen var att ta en riktigt långpromenad idag på eftermiddagen, men men saker och ting blir inte alltid som man planerar. Och idag har det varit en sådan dag, så den långa promenaden blev till en kort. Så jag tog med mig Bamse och Casper utan koppel ner till älven för att lufta både mig och hundarna.


På vägen ner hittade Bamse en lukt som han tyckte mycket om, så mycket att han glömde av åt vilket håll han skulle gå när han hade luktat klart. Eller blev han månne full av lukten. Men till sist hittade han åt oss och vi kunde fortsätta promenaden.


Nere vid vattnet stannade vi till en stund och Casper betade som vanligt, ibland undrar jag om han inte har någon ko-gen i sig som han betar. Vilka hundar jag har en är så förvirrade efter att ha luktat på ett träd att han knappt hittar igen oss och den andre betar gräs som om han vore en ko. Så det blev.

Lev och må

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar