fredag 23 september 2011

Vi flyter snart bort


Jag bor bredvid en kraftstation och det har aldrig hänt att dammluckorna stått öppna för fulla segel på hösten. Men nu har de till och med öppnat upp två stycken. Det här kortet är taget på bron över älven.


Jag tog också ett kort nedströms, det killar lite i magen när man står där. Mäktiga krafter igång när det är fullt släpp.


Jag ställde Capser så han skulle få posa på timmer-rännan, men han var ju som vanligt mer intresserad av gnagare än en snygg bild.


Så jag gick längre ner på rännan och tog den här bilden och så klart så regnade det hela tiden jag var ute. Tur att det finns regnkläder.


När vi kom upp på parkeringen nedanför vårt hus lyckades jag till sist få en något så när bild på det ofrivilliga djuret. Han kommer aldrig kunna söka ett modellyrke i alla fall.

Lev och må

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar