fredag 6 maj 2011

Det är mycke nu

Här är det full fart, hinner knappt med. Men kul är det. Jag har planterat lite farthinder så att bilar ska förstå att de inte ska köra eller parkera på "våran gård"
I den här växer det vit och röd pelargonia och vid pinne har jag sått sockerärtor som kommer att slingra sig runt den (så är tanken i alla fall)

Det är samma princip i den här krukan fast här är pelargonierna rosa och vita

Sen blev det en liten kryddträdgård av alsterna som gjordes på betongkursen

Tidigare idag var jag förbi på Vindelns hotell och jag säger då bara det vilken magisk utsikt de har på det hotellet. 

Vindelälven forsar förbi precis utanför fönstret på hotellet

Kan det bli så mycket vackrare än så här?


Sen har jag sett slagugglan igen, men hann givetvis inte med att fota. Trots att jag gick ut på fotojakt efter den. Men skam den som ger sig så jag kommer jobba på att få ett foto på den.
Nu lyser solen efter ett litet hageloväder, som alltid kommer sol efter regn eller hur det var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar