söndag 8 maj 2011

Ugglor i mossen och Teo

Äntligen har jag fått slagugglan på bild, det var honan jag lyckades pricka. Det är ena svårfångade själar dessa fåglar.

Kolla högt upp på mitten så ser ni rariteten.


I övrigt så har Teo varit här när hans föräldrar firade en 40 åring på Hotellet i Vindeln. Han hoppade studsmatta som han inte gjort annat. Dessutom så skrattade han så han kiknade av det hela. Det finns inget som smittar så otroligt som barnskratt, så jag hade nog lika roligt jag som åskådare. 

Koncentrationen var på topp i början av hoppandet, men han fick snart till det.

När vi var inne och hade en glasspaus så placerade Teo ut hundarna på stolarna som ha tyckte att de skulle sitta innan han började äta. Det roliga är att hundarna accepterar utan knot när han kör med dem.

Senare var vi ute på en cykeltur som i nedförsbacken gick gode fort. Som tur var så ramlade han inte

Hundarna hade sitt egna lilla race och jagade varann i någon form av vår/sommarglädje språng. Och jösses vad det gick, de kom med bredsladd och jagade in i buskarna med en fruktad fart.

Jackson hittade ett eget litet ställe att utforska, in i vägtrumman och sedan tillbaka igen.

Jag kan lugnt säga att det var hyfsat geggigt där inne, men han sprang av sig det mesta av skiten.


Dagen efter dagen före kom Teos föräldrar och hämtade honom och dessutom så fyllde Roger år. Han hade beställt pannkakstårta så vi åt det. Just nu ser både jag och Roger fram emot morgondagen och att bli lediga en vecka. Jippi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar