söndag 15 maj 2011

Sista dagen på ledigheten.

I morgon är det dags att återvända till arbetet. Den här gången blir det ett pass på en och en halv vecka innan nästa ledighet. Men först dagen idag som har varit en lite kall och blåsig dag. Men vad gör det vi har i alla fall varit ute på våra sedvanlig vandringar över heden. Idag förla vi träningen utomhus också, vilket gjorde det hela lite svårare för lille Jackson. Stanna var mycket svårare ute än inne, men när han väl lyckades så fick han rikligt med godis.

Fast han tänkte att om jag är tillräckligt söt så får jag nog godis ändå, så både han och Casper försökte sig på detta trick. Men ack vad de bedrog sig, det blev inget godis här inte, utan här får man förtjäna sitt godis innan man får det. Och att bara vara söt är ingen merit. Eller.....det är klart ibland är det ju faktiskt en merit, svårt att vara konsekvent när bruna varma ögon tittar på en med en vädjande blick. Ett öga som detta kan mjuka upp den mest hårdnackade människan.

Förutom att jag har varit ute med hundarna har vi varit i Boliden och köpt glass. Sen har jag städat undan här och tvättat några maskiner. Just nu är det hockey på TV och jag hörde att det blev mål för Sverige både reportrarna på TV hojtade och sen tjoade Roger loss också. Jag ska nog gå och se hur det går för Sverige om de vinner eller hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar