torsdag 19 maj 2011

Slagugglan och skolan

Slagugglan som bor i ett träd nära jobbet visar stolt upp sig. Jag tycker bara det är synd att jag inte kan zooma med min kamera. Så oerhört vackra och mäktiga dessa fåglar är. Den här gången behagade ugglan sitta still och visa upp sin prakt för alla som ville se den. Men jag tror att det bara är honan som visar upp sig för oss. Så jag väntar med spänning på den blyga hanen. Annars kan man säga som i sången "det är regn hos mig" i alla fall idag. Igår blev det några skurar men annars var det en ganska bra dag vädermässigt.
Jobbmässigt, var ugglans uppvisning det som var det roligaste som hände under dagen. I övrigt var det fullt upp hela dagen och min stegräknare slutade på över 15000 steg utan att jag hade hunnit med någon långpromenad med hundarna. Idag kommer det nog bli en långpromenad också så då slår väl stegräknaren knut på sig själv. Gårdagen bestod också av en massa datastrul igen, det hade hamnat sirap i nätet ett tag och sedan lade det av helt. det var först på eftermiddagen det blev normalt igen. Men idag är en annan dag så nu verkar det funka. Peppar, peppar ta i trä.

Skolmässigt så har jag lämnat in min B-uppsats i Etnologi för granskning av de andra eleverna nu. Det var inte utan att jag hade lite pirr i magen när jag gjorde det. Men samtidigt var det skönt att äntligen få lämna ifrån sig den. Jag har också fått tillbaka och godkänt en inlämnad uppgift i den andra kursen, så nu är det bara en uppgift kvar att få bedömd även där. Det både känns och märks att det börjar vara slutet på terminen när det gäller skolan, det är också ganska skönt att få släppa pluggandet över sommaren. till nästa termin har jag sökt C kursen i etnologi och Socialt arbete kopplat till hundar, kommer inte exakt ihåg vad den kursen heter, men det är fortsättningen på den jag håller på med nu i Socialt arbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar