tisdag 3 maj 2011

Tiden är ur led

Igår åkte vi till Lycksele och köpte utemöbler och solstolar, på vägen tillbaka började det snöa. Man kan undra hur det är ställt med modernatur ibland. I morse vaknade vi upp till en minst sagt frostig morgon med minusgrader, det är den tredje maj, visst kan man begära lite plusgrader i alla fall. Dessutom så gick jag ut fb nyss och insåg att det inte bara är här det snöar och är minus utan i hela landet. Så det jag svor över fel landsdel i morse tar jag tillbaka.
Förutom att vi inte kunnat utnyttja solstolarna än så har jag varit på de sedvanliga promenaderna med hundarna, även om promenaderna inte blivit så långa som jag egentligen velat så är de sköna i alla fall. Jackson däremot har blivit en riktig liten gapstare, jag har just fått hyfsad ordning på skällandet inne, ja då startar han ute. Men han är inte dum så fort han misstänker att jag är på ingående så blir han som ett ljus, en riktig ögontjänare. Så nu har jag satt på honom ett antiskall, jag tänker att det är bättre att stämma i bäcken än i ån.
Annars så grasserar magsjuka och förkylningar i husen, inte kul kan jag säga. Så jag håller verkligen alla tummar och tår för att vi inte ska åka på något nytt elände lagom till att vi ska vara lediga nästa vecka. Men det är bara att gilla läget.
I eftermiddag hade jag nästan tänkt att gå ner till älven och leta efter flytved och se om jag inte kan hitta på något kul med det.

1 kommentar:

  1. Hoppas du hittar nån flytved, kan bli riktigt snyggt!
    Jo, det har varit en skitdag, men då kan det bara bli bättre...trooor jag ;-)
    Vädret blir i alla fall bättre, lagom till jag börjar jobba nästa vecka, mer än +20 grader faktiskt! Så då kan ni njuta av ledigheten!

    SvaraRadera