lördag 7 maj 2011

Frosten slog till

I morse när jag gick ut med hundarna hade frosten slagit till under natten. Vad att göra, det mesta av det jag satte ut för någon dag sedan är ohjälpligt fruset och dött. Jag gör samma misstag varje år, fast jag har bott här uppe i över 20 år så planterar jag ut för tidigt. Så klart att det kan bli nattfrost fortfarande, när ska jag lära mig.

Det mesta av örterna är ett minne blott

Nunneörten som står intill husväggen slokar betänkligt, jag hoppas och tror att den kanske kan återhämta sig med lite värme

Eftersom det regnade igår så var gott om fruset vatten på borden

Grönskan på träden kom av sig, så det kommer bli som vanligt när värmen kommer, en explosion av grönska (och mygg).

Fast redan 7.15 sken solen och värmde upp luften lite

Jackson har en liten egen stil när han ska pissa, han lyfter på benet så högt att han nästan välter.

Sen har killen ingen koll, i går när vi var ute på promenad så gjorde han som vanligt och bar på pinnar. Vilket inte är så konstigt, men det som blir lite knäppt är när han försöker bära med sig pinnar som är flera gånger större än han själv, killen har verkligen ingen koll på hur stor han egentligen är. Så det blev.

Idag är det ganska lugnt på stället så jag ska försöka ägna min tid åt lite pappersarbete, tråkigt men nödvändigt. Det ser ut att kunna bli en fin dag efter nattens kyla, solen skiner från en klar himmel och fåglarna kvittrar för fulla muggar. Så hela dagen kommer jag knappast sitta här även om det behövs, jag får göra en del idag och esten i morgon. För på måndag går vi av och innan dess måste det vara klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar