söndag 29 maj 2011

Morsdag med mera

Hade en plan om att lägga ett spår åt Casper idag men icket så, regnet sa mig att det inte var läge för det.

Utan dagen har bestått av en massa andra saker. Vi har gjort VB-paj med laxröra på, mums. Jimmy hjälpte till med matlagningen så det gick som en dans. Hundarna har fått sig en kortare sväng, eftersom jag prioriterat att umgås i stället, men de överlever skulle jag tro. Sen körde jag ner Jimmy och Therese till stan där de installerade sig i rummet som mormor hade för gäster. Skitmysigt. Vi var också upp till mormora och uppvaktade henne med blommor på morsdag.

Tillbaka hem igen och då fick jag ett sms av Carro som skickade en bild på en skadad  Jackson, lillgrisen. Han hade blivit biten av en annan hund som var lite upphetsad inför nåt grytprov eller nåt sånt. Så de hade fått tejpa ihop skadan och plåstra om honom. Hoppas det inte påverkar kursen han ska på i Götet bara. Så det blev. 

 Se så ynklig han är.

 Sen var det dags att åka ner till stan igen, så jag och Roger åkte ner och hämtade upp Jimmy och Therese och begav oss till bion. Där såg vi Pirates-of-the-Caribb 3D mycket sevärd och framförallt kul att se i 3D. Detta är min första 3D film, som helt klart gav mersmak måste jag säga.

Sen gör han ju inte ont att titta på heller, Jack Sparrow

Efter filmen körde vi Jimmy och Thersese till sitt nya krypin och sa god natt och vi ses i morn till dem. Sen bar det iväg hemåt både mätt (av popcorn) nöjd och glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar