tisdag 3 maj 2011

Kvällspromenaden

Tog mig en långpromenad nu i kväll, helt underbart. Jag följde en gammal väg som går förbi huset och efter en stund hittar jag denna skylt.

Skidspår tänkte jag, ja det lät ju spännande den här årstiden och gick ner. Men de enda som verkar ha använt det här skidspåret är nog älgarna för det var hejdlöst med älgskit.

Casper upptäckte mycket nya lukter på vägen.

Även de andra två hittade en del intressant att lukta på.

Sen kan mna ju fundera ibland, det här är en rulle taggtråd som hänger högt upp i en tall. Vad gör det där och hur kom den dit?

Så småningom kom vi ner till älven där Casper funderade på vad det var som satt fast på stenen och det funderade nog jag med på. Men jag undrar om det inte har haft något med flottningen av timmret som tidigare flöt efter älven.

Jackson och Bamse hittade också en intressant sten, men deras fynd var mer av ätbar natur.

Jag försökte få lös den här roten men lyckades inte, visst är den vacker.

De här påskliljorna stod i full blom utanför apoteket idag. Jag blev så glad när jag såg dem och kände att jag behövde något som lyfte mig. Vi har nämligen fått tråkiga besked om en nära vän idag, aldrig roligt med tråkiga besked. Vi får se hur det blir, hoppas i alla fall på det bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar