fredag 13 maj 2011

Mormor och sen blev vi fulltaliga igen

I morse åkte jag ner till stan och hjälpte min mor att städa köket. Hon har diabetes och haft blödningar i ögat så hon ser inte så bra längre. Men det är full rulle på henne för det, hon är med i kommittéer och styrelser. Fullt upptagen så det gäller att beställa tid när man ska dit, en riktig krutgumma. Roger kommer inte få det lätt om jag blir lik henne på ålderns höst.
Visst är hon söt min lilla mamma, här sitter hon och tittar på korten från sin 80 årsdag.


Senare på eftermiddagen idag fick vi tillbaka Jackson igen, han har varit hos Carro och Daniel några dagar. Så nu är ordningen återställd, vi är så att säga fulltaliga igen, till allas stora glädje. Vi gjorde en långpromenad på heden och Casper var mycket nöjd över att Jackson var tillbaka. När vi har gått samma promenad utan Jackson har Casper gått några meter bakom mig och surat hela vägen. Han har tittat på mig som han har tänkt och hur rolig är du att gå på promenad med då? Man kan lugnt säga att Casper uppskattat Jackson mer än mig som promenadsällskap. De sprang sida vid sida och verkade nöjda bägge två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar