söndag 29 maj 2011

Teo säger Grattis på morsdag och Jimmy och Therese anländer

I går hämtade jag Jimmy och Therese på flyget vid halv fyra och oj, vad roligt det var att träffa dem igen. Jag blev varm när jag såg Jimmys huvud sticka upp ovanför folkmassan. Det är nästan ett år sedan vi sågs sist. På vägen hemåt så åkte vi förbi hos mormor som hade dukat upp med tårta och gofika. Hon fick presenter och var mycket nöjd över besöket. Jimmy och Thereses funderar på att stanna några dagar till och inte åka med mig ner (synd men förståligt) så vi frågade mormor om det fanns något gästrum där och döm om min förvåning det gjorde det. Ett skitfint stort rum med dubbelsäng soffa och bord, kunde inte bli bättre. Så de bokade in sig där, Sen får vi se efter måndagens alla besök om de stannar (vilket är troligast) eller åker med mig ner.


Som vanligt glömde jag fota, så det blev inga kort tagna förrän det närmade sig kväll och de höll på med sorteringen av grejor. Jimmy gjorde illa sig i ryggen för någon månad sen och efter det fick de problem vid tullen när de hade varit i Malaysia så alla pengar försvann, så de har nog haft en händelserik och fattig resa när de skulle ha semester efter allt jobb i Thailand. Så det blev



Efter mormor åkte vi hemåt, en skön känsla att göra enligt Jimmy, men innan dess åkte vi och köpte med oss pizza. Väl hemma åt vi och utbytte lite presenter (ha ha ha Julklapparna som inte blev). Sen var det en del surr och Jimmy och Therese berättade om sin tid i Thailand. Det blev också prat om att Thereses föräldrar ska åka ner till dem i januari och det planerades för att vi ska åka dit samtidigt. Efter det de gick igenom en del lådor som de har ståendes här och det bestämdes och beställdes biljetter till bio i morgon. Sen blev det en tidig kväll för det unga paret som nog hade partat dagen innan de kom till oss. Vi stannade uppe och såg för en gångs skull på en BRA film.

Men innan dess så hade jag varit över till Carro och lämnat ifrån mig Jackson som ska på grytträning  morgon. Skulle nästan varit kul att vara med, men det kan nog säkert bli en annan gång. Jag får tillbaka lillgrisen på måndag eftermiddag, så han bli inte borta så länge.

Idag är det morsdag och Teo och Linda har ringt och väckt mig med ett GRATTIS på dagen. Själv ska jag ringa min egen mor om vi inte kan klämma in en liten påhälsning där innan bion, vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar