tisdag 17 maj 2011

Å så blev det en annan dag

Klockan ringde 06.00 i morse, fy f*n, Roger skulle iväg för att hämta upp Jonas och sedan skulle de ner i landet och hämta upp en skoter, som vi ska ha här till vintern. Jag var minst sagt trött efter en usel natt.Men tänk vad lite det ändå behövs, jag gick iväg för att hämta tvätten och upptäckte dess ljuvliga tulpaner. Vilken skönhetsupplevelse och vilken glädje dessa tulpaner skänkte mig. Gårdagens och morgonenes sura miner är nu som bortblåsta. Sen fick jag desstom celebert sällskap på morgonnkvisten av en lite Teo som kom på besök och blev varandes hos mig.
Så när Teo kom tog jag med mig honom bort till tulpanerna för att föreviga dess skönhet.
 Teo verkar också förstå tulpanernas skönhet, även om han även titade med fingrarna och inte bara med ögonen. När vi fotat och beundrat tulpanerna så upptäckte vi kärran som stod där och väntade på oss. Teo och jag kom sams om att vi skulle låna den, sagt och gjort. Efter det gick vi och hämtade Casper och Jackson för en promenad på skogsvägen.
 Vi startade promenaden och märkte ganska snart att vi fått sällskap av Blixten. Jackson blev mycket upprörd över Blixtens tilltag att följa med på promenaden och skällde ut honom ordentligt. Men Blixten är en gammal räv så brydde sig inte så mycket utan hakade på ändå. Efter en stund så försvann Blixten tillbaka och vi fortsatte vår promenad.
En bit in på skogvägen låg det några nyfällda träd som Casper och Jackson balanserade på. Jag försökte få ett foto där även Jackson var med. Men han är som en vessla och antingen så var han inte med på bilden eller så var han på språng och bilden var suddig, så den här bilden var den som blev bäst. Casper tittar efter Jackson och den enda som verkar förstå det här med fotografering är visst Teo, linslus. Efter ett tag så vände vi tillbaka till huset och våra sysslor där. Just nu ligger Teo och sover gott och jag tänkte ägna mig åt lite pappersarbete en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar