måndag 11 februari 2013

Diskmaskinstrubbel

I dag har jag fuskat liiiite ätit liiiite glass och liiiite tårta, vi firade två födelsedagsbarn idag. Linda sent om sider och en av killarna på jobbet ännu senare. Vi har också hunnit vara i Umeå eftersom vår diskmaskin pajade. 

Jonas ropade på mig KOM KOM in i köket det har skett en katastrof och där stod den bara och brummade diskmaskinen och gjorde inte sitt jobb. Jonas visste att det var min typ av katastrof det, en ej fungerande diskmaskin, det är RED ALERT, utan diskussion, jag sa direkt, vi köper en ny, NU. Och så blev det. Vem kan leva utan denna magiska uppfinning, inte jag i alla fall. 

Så nu står det en sprillandes ny diskmaskin i köket och bara väntar på att vattnet ska kopplas in i den och sen är det bara att köra. Tack och lov. Vi mutade dessutom en av killarna så han tog hand om middagsdisken, man får inte vara dum. Mutor är bra särskilt om det är något man inte vill göra själv. 


Lev och må
Britt-Inger 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar