tisdag 12 februari 2013

Livet är en potatis

Livet är en strid. Striden är en kamp. Kampen är en häst. Hästen är en dragare. Dragaren är ett stadsbud. Stadsbudet är en sakförare. Sakföraren är en advokat. Advokaten är en knöl. Knölen är en potatis. Alltså är livet en potatis.

Utifrån att livet är en potatis måste jag säga att denna dagen måste nog ha varit potatispure i så fall. I morse hände det stora undret Prisa Gud skatteåter..... nej diskmaskin blev inkopplad. Så långt allt gott, sen blev det pappersarbete och det är där puren blir till. En massa som skrivas ut, två skrivare och bägge blir utan bläckpatroner. Det blir till att jobba på och lägga skrivararbetet på lager, så det är det jag sitter och skriver ut nu.

I kväll är också den stora förberedelsedagen för Jackson för i morgon ryker hans ballar all världens väg. Så i kväll ska han tvättas ordentligt, redan där kommer han börja ogilla mig. Sen får han inte äta efter 18.00 nästa ogilla, efter det blir det inget vatten. För att inte tala om när han ingen frukost får, jag kommer inte ligga på plus när jag på toppen av allt elände lämnar han till en vet som kapar ballarna av honom.

Men jag ser fram emot att få en mer harmonisk hund efter detta ingrepp. Som det är nu går han inte att ha att göra med när det är andra hanhundar i närheten. Men nu skriker skrivaren att det är slut papper så åter till arbete.



Lev och må
Britt-Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar