fredag 1 februari 2013

Svallvågorna kommer

Det blir fler svallvågor efter min gästbloggares publicering av sin berättelse, idag lade Resandekartan in hans historia på deras webbsida, Resandekartan "Mitt liv på barnhem". Min gästbloggare ville nå ut och han verkar få sin önskan uppfylld, han kommer vara med på Bohusläns museums utställning om vanvård och nu är den inlagd på Resandekartan. Det ska bli spännande att se om det blir något mer efter det här. Jag är så glad för hans och alla hans olycksbröder och systrars skull. Deras historia behöver verkligen komma ut till allmänhetens kännedom.

På jobbet slåss jag med ett ramavtal. Gissa hur tråkigt det är på en skala.............. I går var jag färdig att ge upp men då hoppade vår praktikant in och hjälpte mig så jag fick tillbaka gnistan. I dag har jag nästan gjort klart det.

Men vad gör det nu när solen har börjat återvända och värma en frusen själ. Livsandarna återkommer sakta men säkert tillsamman med solen inträde i mitt liv. Hoppas morgondagen ger lika mycket näring som dagen i dag gjorde.


Lev och må
Britt-Inger




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar