fredag 8 februari 2013

Kallt, kallt, kallt

Sitter i fjällen och här eldas det för Kung och fosterland, det är närmare 30 grader kallt ute. Jag vägrar ha fötterna på golvet, det blir drivis i knäna om man har nere dem för länge. Men det är ganska mysigt ändå. Har just varit ute och pissat hundarna och det gick snabbt ska jag säga, varken jag eller hundarna var så sugna på att var ute länge.

Jag fick ett samtal från Luleå museum på eftermiddagen, vi får se vad det blir av det. I april planerar jag för att resa mot Göteborg för att föreläsa där. Som det verkar nu kan det bli minst två föreläsningar till på den resan och ett besök i Örebro.

På jobbet är det full rulle och raka rör, skönt att vara ledig ska jag säga. Min bantningsoffensiv fortsätter, sjukt tråkigt, men ner ska jag. Vi får se hur länge jag orkar med denna hårdbantning.

Om temperaturen tillåter så kommer vi åka ut en sväng med skotrarna i morgon, kanske kan det bli en liten firre på pimpel också. Nu ska jag "äta" lite och sen kolla tv en stund.



Lev och må
Britt-Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar