fredag 8 april 2011

Bölden och kursen

Nu är kursen avklarad, jag fick mig upp för skam skodde sig och satte mig i bilen med färdpilen inställd på Piteå. Enda problemet var att jag hade haft feber hela natten och ont i halsen. Så med alvedon i högsta hugg begav jag mig, jag stannade på vägen upp och köpte halstabletter av det starkare slaget eftersom det värkte onödigt mycket i halsen. Kursen startade och jag kände att alvedonen inte kunde hålla febern i chack, så innan kursen var slut för dagen tackade jag för mig och begav mig mot rummet, klockan var då strax före 16. Innan jag stöp i säng hann jag vara till köket och hämta en tillbringare med äpllesaft och avbokade min middag för jag insåg att jag inte skulle vare sig klara av eller orka äta den. Det hade sakta men säkert gått upp för mig att jag hade lyckats dra på mig en halsböld. Så jag lade mig vid 16 tiden och somnade som en klubbad med hundra i feber och frossa. Under natten vaknade jag ca en gång i timmen och behövde vätska alvedon eller bara vända på mig efter som det slog tätt när jag låg på rygg. Vid sex tiden sprack bölden och den beskrivningen tror jag att jag hoppar över. Men i vilket fall så kände jag att jag började gå åt rätt håll efter det. Så jag klarade av att avsluta denna sista dag på kursen även om jag inte klarade av att äta lunchen eftersom där jag tidigare hade bölden var det nu ett öppet sår, inte roligt alls.
Så var det dags för hemkörningen vilket gick bra, jag körde till Bergnäs och hämtade hundarna, gjorde ett försök att äta där, det gick inte det heller och begav mig sedan hemåt. Vilken fröjd att komma innanför dörrarna hemma. Det där med halsböld är inte rekomenderbart. Jo, jag ringde min morsa i morse och berättade för henne att jag hade ärvt hennes pissgen för halsbölder hon har haft 14 stycken, måtte jag slippa detta. Enda fördelen är att man inte kan äta så det blir väl nån form av bantning kanske. Nej, nu ska jag gå och göra mig en varma koppen, för det lyckades jag få i mig tidigare under dan och hoppas på att det går vägen den här gången med. För sen är det läggdags igen. Hej hopp gummisnopp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar