fredag 29 april 2011

Merkenes och den mänskliga naturen

Jag ha börjat frisera Caspers päls, vilket innebär att jag rycker honom (något han njuter av när jag gör) och jag lovar att han har aldrig haft så mycket päls som i år. Jag lyckades sanera hans rygg med den på följd att idag när det var kallt så frös han, så då fick han åka med Hanna och Ken i pulkan. Där stoppade jag även in Jackson så idag var det rena lyxen, för idag var det bara jag och Anette som satt på skotern. Dagen i stort har varit en mycket trevlig dag och jag älskar verkligen detta sociala umgänge som vi idkar när vi är i fjällen. Det är ett så otroligt villkorslöst umgänge, med trevlig människor i alla åldrar, jag tror den yngsta är (om vi inte räknar barnen) ca17 och den äldsta är ca 65. Kan det bli bättre.

Nu är ju inte allt umgänge eller alla människor gulligt, en del förstår jag verkligen inte hur de tänker. För mig är det självklart att man ska ställa upp för varandra, speciellt när det kniper, men så verkar inte alla tänka. Det är ofta jag märker att umgänget handlar om envägskommunikation, där den ene tar mycket, mycket mer den ger. Mycket tråkigt med sådana människor, men det är som ordspråket lyder; det är i nöden vännen prövas.

Men från det ena till det andra, jag ska fortsätta sanera Caspers päls när vi ändå är utomhus på dagarna. För sen när vi åker härifrån så åker vi till sommaren och värmen på hemmaplan. När jag kommer tillbaka ska jag ta fram husvagnen och städa ur den och komplettera med saker som fattas i den. Det ska bli så himla roligt att åka ner och träffa Peter och Carro. Sen kommer Jimmy och Therese komma hit innan jag och kanske åka med mig ner, vi får se hur blir. Nu ska jag sätt mig och betala lite räkningar, skitkul......ett nödvändigt ont.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar