lördag 9 april 2011

Snygg i hårets tös

Idag startade jag friskt och kände att jag nog håller på att piggna till. Upp och på med kläder och ner till stan. Lite förvirrad var jag ju givetvis för affärerna öppnar inte för än tio och jag var där nio, hmmm, hem till morsan, som blev glad över besöket. Jag fick alla råd i världen om alla de konstiga sorters halsbölder och gurglade i halsen med någon brun dryck som smakade tjära och bestod av jod?????? Men bättre blev det. Sen bar det iväg till stan för inhandling av denna bruna sörja och sjutusen andra saker för halsen nu ska det botas. Sen blev en trekvarts letande efter en frissa som kunde ta emot mig och till sist lyckades jag få ett återbud som snek åt mig, inne på Vintergatan. Men vilken frisör hon var en fröjd att se när hon jobbade och dessutom gjorde hon ett bar jobb. I morgon ska vi iväg på styling med jobbet och jag kunde ju inte komma dit med mitt hår som såg ut som kom ta mig och en hamsterhaka som är fyllde till brädden med en böld, det får ju räcka med hakeländet.
Efter det blev det chopping, en ryggsäck till Teo och ett par galonisar, en ny telefon till mig och lite kläder, kalsonger till Roger (Björn Borg svindyra)  och en Proviva till lunch och en nutrilett till middag. Vad kan man säga jag är lite begränsad i mitt matval just nu, åt en fruktsoppa i morse med små fruktbitar i och det var jätte svårt att svälja, men jag har några varma koppen som jag ätit också.
Efter stadsbesöket stöp jag på soffan och tog mig inte därfrån för nu strax innan jag ska inta sängläge, jag var nog inte så snärtig som jag trodde i morse.
Tur jag bara har Casper här som inte kräver så mycket av mig. Jackson är hos Carro och blir friserad och får umgås med hundarna i det hushållet ett tag. Jag ska plocka reda på honom strax innan jag ska åka tillbaka till Bergnäs i morgon.
Det har varit fruktansvärt skönt att ha varit hemma nu och jag ser verkligen fram emot när vi kan börja rulla på ett schema. men just nu är det nog bara att gå och gurgla lite brun gegga och hitta igen sängen så kommer nog morgondagen vara en dag närmare ett tillfrisknande.

En vinterbild på hemmet, bostaden, härden, hus, kället, tillflytsorten, rekreationsalternativet m.m. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar