tisdag 19 april 2011

Den sista måltiden och Påsken

Igår var jag iväg till tandläkaren, men innan dess så var Linda här och gjorde falaffel. Och jag säger då bara det, vansinnighet gott, jag åt som om det var min sista måltid någonsin. Man kan säga att jag åt för mycket, men det gick inte låta bli, jag blir så himla arg när jag blir mätt när det är god mat........ Fast det gjorde inget att jag åt för mycket för när jag kom till tandläkaren hade jag bestämt mig för att jag skulle dra tanden (den var ju ändå lös). Så sagt och gjort eller det tog närmare en timma att få ut åbäket och tandläkaren sa att det var ett mycket bra beslut att ta ut tanden för den hade ändå inte gått att rädda. Ena roten var sprucken i åtta delar, sen hade jag en kraftig infektion. Jag ska inte dra detaljerna men det varken luktade eller smakade speciellt trevligt under processen. Tandläkaren sa till mig att det var konstigt att jag inte haft ondare, så jag var tvungen att fråga henne om vem som sagt att det inte hade varit ont. För nog har det varit mer än lovligt ont i tanden, men vad ska man göra när man är tandläkarrädd och ska ha en speciell tandläkare och sköterska, det är ju bara att vänta tills de har tid. Väl tillbaka på jobbet igen var det full fart och med hjälp av några alvedon och lite god vilja tog jag mig genom kvällen. Men jag lovar att sängen var skön när det väl blev dax för den.

Idag har jag haft lite feber, som jag har kurerat med mer alvedon. Annars har jag mest ägnat dagen åt att göra papper, betala ut löner och skrivit en hel massa som legat och mörat till sig. Linda, Jonas och Teo kom förbi på eftermiddagen, Teo det lilla livet är sjuk och har haft svårt att få luft i natt och dag hade han ögoninflamtion på bägge ögonen, stackarn. De var här en stund, käkade och Jonas hjälpte Roger med nätet men sen var det bara att åka hem med Teo för han behövde komma i säng. Hoppas han frisknar till snart.


Sen är det snart påsk och detta innebär ledighet för mig och Roger, vi hade planer att dra till Blåkulla men har ändrat oss och åker till fjällen istället. Vår ledighet börjar i morgon eftemiddag och sen ska vi inte börja om att jobba förän den 2 maj. ska det bli skönt eller ska det bli skönt, det ska bli superskönt. Det är förmodligen inte så mycket skoterföre kvar men vad spelar det för roll, vi ska umgås, äta gott, ha det trevlig och framförallt så ska vi vara lediga. Det kanske till och med kan bli lite godis, så det blev.


1 kommentar:

  1. Men lille godingen, hoppas han piggar på sig! :-(
    Åsså hoppas jag förstås att ni får ett underbart vackert väder i fjällen, även om det inte ät scoterföre, så just känslan av att vara ledig är oslagbar!

    SvaraRadera