fredag 15 april 2011

Promenad, utställning och kort

I morse startade jag med en härlig men skitig promenad. det forsar i bäckar och ur vägrtrummor för fulla muggar. Intill husväggen har nunneörten börjat knoppas, men även tulpanernas blad finns att beskåda och fåglarna kvittrar så det står härliga till.

En vit hund när det är vår och skitigt ute, är en lortig hund, speciellt om man heter Jackson och inte har koll på var man rullar sig.


Vägtrummorna går fulla av allt smältvatten och det porlar härligt överallt när man är ute och går.

Här är det tulpanbladen som sticker upp bland grus och gamla löv.

Denna ingång till den gamla jordkällaren är lite av ett favoritmotiv (tycker den är så vacker) och kommer förmodligen att återkomma i mina bilder så det går att följa ingången genom årstidsväxlingarna.

Jag hittade en björk som det växte en vårta på, kanske ett ämne till en kosa.

Här är Casper och Jackson på Jacksons favoritställe, den så kallade hundgården.

På eftermiddagen idag mötte jag upp Marita som tog med sig Jackson till Carro. Hon ska ställa ut honom i helgen och tyvärr kan jag inte närvara, jag ska till Umeå med tjejerna och kolla in bilderna vi tog. Men hon skrev ett sms att hon skulle fota så jag skulle få bilder i alla fall. Jag hoppas och håller både tummar och tår att det ska gå bra för lillgrisen. Jag skickade med ett brev till Carro eftersom han inte är världens renaste sen vår promenad i morse och sen har han fått för sig att han ska titta vad det är Casper pissar på. Med den påföljd att han går rakt under strålen, puckot. Han är inte så smart alltid, men ganska söt.

Jag har precis pratat med Teo i telefon, han pratar och han pratar och han pratar. I morgon ska han åka med till Umeå och titta på korten, det vet väl han att han var med på korten. Hoppas det blir bra kort. Spännande värre måste jag säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar