tisdag 26 april 2011

Vilodag

Idag har jag valt att stanna hemma, jag har lite annat att göra, något som jag alltid brukar missa på tisdagar och har tänkt att kanske komma ihåg idag, vi får se hur det blir.
Hundarna då speciellt Casper behöver nog också ha en vilodag, han har lite ont i tassarna efter all jakt. Igår jagade han upp lämlarna men inväntade Jackson och sen motade han mest fast dem, medan Jackson fick ta hand om dem. Han kastade dem i luften och jobbade hårt med dem, det var riktigt roligt att se hur Casper lärde upp Jackson i jaktens ädla konst.
Annars bestod dagen av en resa till Goujar som blev ganska spännande speciellt mot slutet eftersom det är uppenbart att det börjar vara slutet på säsongen och bäckarna har börjat gå. Dessutom så gick Erikssons skoter sönder så vi fick göra vissa omfördelningar på skotrarna. Anette åkte med mig, med den påföljd att hundarnas plats försvann. Först fick Casper åka med i en pulka men han gillade inte det så det blev så att jag hade Jackson innanför jackan, Caper framför mig på skoter och Anette bakpå. Detta arrangemang gick över förväntan bra, Jackson accepterade att åka innanför jackan och Casper har i flera år tidigare åkt framför mig på skoter så han lade sig bara tvärs över för att hålla balansen när det behövdes och Anette skötte sig också bra =)

På kvällen fick vi främmande som ville se på vår timmerstuga eftersom de hade funderingar på bygga sig en egen.


Det här är en bild som är tagen strax efter det att stugan blev färdig.


En bild tagen utanför stugan nu i vinter på Casper och Jackson i deras bag bakpå skotern.

Just känns det nästan som att jag ångrar mitt beslut att stanna hemma för solen strålar från en klar himmel, fast om jag tänker efter så var det nog ett rätt beslut i alla fall. Jag kan ju gå ut och njuta av solen på altanen om jag nu längtar efter fler soleksem =) eller så kan jag ju alltid sätta mig i skuggan och njuta av livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar