torsdag 14 april 2011

Full fart

Nu är det full fart på jobbet och mer kommer det bli. Vi ska börja rulla schema nu och vår första ledighet blir till påsk, jippi. Sen börjar vi om och jobbar den 2 maj igen.
Våren gör som den alltid gör här uppe den exploderar, det är nästan så att det går från en dag till en annan att vintern försvinner, våren kommer och sedan är det sommar. Det är härliga dagar nu, solen skiner och all hundskit tinar fram, så det är bara att gå ut med spaden och sanera..........

Vi ska se om vi kan investera i lite sommarmöbler till jobbet nu i helgen. Vi ska ändå in till Umeå och titta på korten vi tog härom dagen. Jag ska dessutom gå och handla kläder med en av tjejerna och tänkte passa på att investera i lite egna kläder också. Vi får se vad det blir.

Jag har nästan vant mig vid Jacksons nya utseende (han har varit och tagit bort all vinterpäls) fast inte riktigt. Han ska iväg på en egen tripp i helgen, hem till Carro på fredag och sedan blir det utställning på lördag (jag hade tänkt att åka dit, men det funkar inte med jobbet) Carro ska visa upp lille Jackson så domarna ska få se honom, inte illa va!!!!!! Jag skulle tro att han kommer tillbaks hit på söndag igen, med en hel hög med priser hoppas jag.

Hundgården har tinat fram till Jacksons stora glädje och Caspers tveksamma gillande, han har börjat vänja sig vid den lite grann, han är i alla fall inte helt negativ till den. Bamse har börjat tackla av mer och mer, men han är fortfarande frisk. Han är bara gammal, 12 år för en så pass stor hund är en diger ålder, så han har verkligen all rätt att vara lite trött.

Slagugglan hoar på eller vovvar på kanske är ett rättare uttryck på fågelns läte, för fulla muggar här utanför. Men nu är det länge sedan jag såg den. Skam den som ger sig så småningom tror jag att jag kommer få den på bild.

I övrigt så håller jag på med min B-uppsats för fullt och har lämnat in det sista arbetet på kursen Djurs medverkan i vård och socialt arbete. Det har varit ganska mycket nu ett tag kan man säga, men nu har jag börjat få koll på saker och ting igen. Det är bara de där förbannade chattarna som jag ska närvara varje tisdag som är mitt stora problem. För jag kan komma ihåg det när jag går upp men innan det är dags så har jag förträngt det i alla fall. Sen kommer jag på det lagom till att chatten är slut igen. Visst är det sjukt, snacka  om selektiv glömska. Jag blir så trött på mig själv ibland..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar