måndag 4 april 2011

Teo och dörr i baklås

Vi kom tillbaka från fjällen på e.m i går och på kvällen kom Teo hit, vi ska vara barnvakter när föräldrarna är på kurs, tack för det säger jag. Kurser är bra, vi hade en riktigt mysig kväll och natten gick som en dans, Teo sov hela natten. Den lille herrn behagade däremot vakna vid 06 snåret, jag hämtade in honom till oss och han låg där nöjd och snackade tills klockan ringde 06.30. Sen var det frukost dags, men vad händer jo, dörren till matsalen har gått i baklås och där inne är brödet och kaffet. Teo fick en ostknäcke i köket och var lika nöjd med det, vi bankade, lirkade och svor över dörren, men icket att den gick upp. Så vi drack pulver kaffe i köket, sen började jag med ett metodiskt lirkande och dörren gick upp. Tack och lov, vi fick både macka och riktigt kaffe. Sen var det time för dagis, väl där sa jag hej då till Teo och begav mig tillbaka mot dagens möten. Telefon och möten har avlöst varandra, det har varit minst sagt en hektisk dag och strax efter tre hämtade jag Teo. Eftersom det har varit kanon väder stannade vi ute i det fina vädret och Teo åt en ostmacka ute. Han kunde nog ha varit ute hela dagen, men när klockan började närma sig fem tog jag en vilt protesterande Teo under armen och gick in för att laga mat. Man kan säga att han var lite trött, men med lite mat i magen och en morfar som busar kan ju vem som helst piggna till. Men vid sex gick vi upp för att göra ordning Teo för kvällen och kvart i sju lade han sig och somnade på fem röda sekunder.

Jag har också gjort ordning den massakrerade hundgården, takraset har helt kvaddat den. Jag och Teo var där och skottade fram den, våran lille Jack blev jätteglad, han gillar verkligen hundgården. Casper däremot är mer skeptisk mot den, Bamse är inte ens lönt att sätta dit. Vi måste göra en riktig hundgård här så småningom. Den är guld värd dagar som denna.

Sen kan jag bara tala om att Teo sover inte alls, jag hör honom just, han fintade oss. Men han somnar nog snart skulle jag tro, han har haft en tung dag, med lagning av hundgården och lite annat pyssel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar