måndag 4 juli 2011

Allvaret

Ja, då var vi tillbaka i allvaret och då menar jag inte Allvaret på Gotlande utan allvaret i Bergnäs. Ledigheten är över och första dagen på jobbet drog igång med en rivstart. Linda och Jonas åkte hem skrattandes om att de var minsann lediga två veckor nu. Fast Linda ska nog komma hit en sväng i morgon så vi får träffa världens bästa Teo.

Den som blev gladast av att vara tillbaka var nog Jackson för det här är hemma för honom. Vilket inte är så konstigt, det är här han har tillbringat största delen av sitt liv. Under hans första sex månader jobbade vi jämt.


Till synes så finns det stora yter att springa på här.


Men även stigar, skog och annat roligt att jaga varandra på.

Jag lovar att vi har en ibland de vackrare arbetsplatserna med många smultronställen runt omkring oss. Vi har en helt underbar promenadrunda som går ner till Vindelälven. Sen har vi en runda som går på en skogsbilväg. I och för sig förbi ett kalhygge men en helt perfekt väg att gå med lösa hundar på.


Här är ett av husen i kvällssolen, ganska vackert eller hur.


Sist men inte minst mitt favoritobjekt för fotografering, jordkällaren. Jag vet inte vad det är som gör att jag tycker denna ingång är så vacker. Men det tycker jag, det finns så många vackra saker i omgivningen på mitt jobb, hoppas jag aldrig slutar se dem.





1 kommentar:

  1. Hej.
    Kul att du tittade in ho mej, och vilken fin blogg du har då! Härliga bilder. Gillar din beskrivning av dej själv, det känns som om vi har ett å annat gemensamt :) Hur hittade du mej? Kram Asta

    SvaraRadera